Buikspieroefeningen

bestebuikspieroefeningen.nl - BuikspieroefeningenBij het horen van het woord buikspieroefeningen worden de meeste mensen niet meteen razend enthousiast. Dit is logisch, het gaat immers om het trainen van spieren die je vaak zelden gebruikt. Het doen van oefeningen gaat dan vaak ook gepaard met een flinke spierpijn de volgende dag. Tegelijkertijd willen ook heel veel mensen graag een platte buik hebben. Het is heel logisch, het een gaat niet zonder het ander. Wil je jouw buik platter maken? Dan zul je toch echt aan de slag moeten gaan met buikspieroefeningen. Je zult echter merken dat als je hier een tijdje mee bezig bent, dit lang niet zo vervelend is als je altijd gedacht had. Iedere keer dat je traint worden je spieren sterker en na een tijdje zul je geen spierpijn meer krijgen. Ga je eenmaal het resultaat zien van je buikspieroefeningen, dan zul je er helemaal geen spijt meer van hebben dat je hier mee begonnen was. Je broeken zullen losser gaan zitten, je kunt strakke shirts gaan dragen zonder dat er rolletjes te zien zijn. En, misschien wel het belangrijkste, je zult ook merken dat je beter in je vel zit. Zeg nu zelf, dit maakt het toch zeer aantrekkelijk om toch maar te gaan beginnen met die buikspieroefeningen? Het is in het begin misschien even doorbijten, maar het resultaat zal zeker komen en dit zal je ook niet teleurstellen. Trekt dit je nog niet over de streep, bedenk dan dat buikvet de slechtste vorm van vet is die je kunt hebben. Teveel buikvet kan zorgen voor risico’s voor je gezondheid, aan gezien het opgeslagen wordt rond je organen. Het kan daardoor een schadelijk effect op je lichaam hebben. Reden genoeg dus om vandaag nog te beginnen met het doen van buikspieroefeningen!

Verschillende soorten buikspieroefeningen

Als mensen denken aan buikspieroefeningen, dan zullen zij waarschijnlijk alleen maar denken aan sit-ups, ook wel crunches genoemd. Dit houdt in dat je op de grond gaat liggen, je voeten plat op de grond en je benen dus gebogen. Vervolgens kom je met je bovenlichaam los van de grond en beweeg je richting je knieën, dit alles enkel door het gebruik van je buikspieren. Dit is een zeer goede oefening voor het trainen van je onderste buikspieren. Hoewel crunches de bekendste buikspieroefeningen zijn, zijn het zeker niet de enige. De variatie is echt groot, het trainen van je buik hoeft dus echt geen saaie zaak te zijn. Een andere oefening die bijvoorbeeld erg geschikt is, is het doen van pushups. Je zult waarschijnlijk denken dat je hier enkel je armen en schouders mee traint, maar doe maar eens een aantal pushups en je zult merken dat je de spieren in je buik ook begint te voelen. Dat maakt ze erg geschikt als buikspieroefeningen. Werk jij liever met attributen? Dan kun je bijvoorbeeld kiezen voor de ab roll out. Hierbij maak je gebruik van een rollend wiel. Je gaat hierbij zitten op je knieën, houdt het wiel in je handen en rolt hiermee naar voren totdat je niet verder kunt. Een zware oefening, die zeker zijn vruchten af zal werpen! Dit zijn slechts een paar voorbeelden van buikspieroefeningen die je kunt doen om een plattere buik te krijgen. Er zijn echter nog veel meer verschillende oefeningen te vinden, het gaat er om dat jij een training vindt die bij jou past. Op die manier zal het veel gemakkelijker zijn om het vol te houden en wordt de kans ook groter dat je goede resultaten zult behalen. Zoek dus vooral de verschillende opties op het gebied van buikspieroefeningen en kijk welke het beste bij jou passen.

Sixpack in 70 dagen

Is jouw doel niet enkel het behalen van een plattere buik, maar het krijgen van een echt sixpack? Dan volstaan buikspieroefeningen alleen niet. Om echt een goed platte buik te krijgen en een duidelijk zichtbaar sixpack, moet je naast training ook een dieet volgen. Met het programma ‘Sixpack in 70 dagen’ kun je het voor elkaar krijgen om in iets meer dan twee maanden jouw wasbordje tevoorschijn te tevoren. Bestel je dit programma, dan krijg je:

  • een e-book met voedingsschema en training met buikspieroefeningen voor 10 weken
  • een voedingdagboek en de speciale six pack tien weken training
  • gids voor krachttraining
  • toegang tot een ledenforum met videocoach

De combinatie van een goed eetpatroon met de juiste buikspieroefeningen is het geheim van dit programma. Enkel door deze beide met elkaar te combineren, zul je het doel van het wasbordje weten te bereiken. Het kan zwaar zijn om dit tien weken lang vol te houden, helemaal als je net begint en je nog niet het gewenste resultaat ziet. Daarom krijg je ook toegang tot de videocoach en het ledenforum. Op die manier kun je gesterkt worden en kun je met elkaar overleggen en ervaringen uitwisselen. Zo hoef je het dus niet alleen te doen en dat maakt het volhouden van het programma een stuk eenvoudiger. Je krijgt bovendien een ruime keus aan buikspieroefeningen, waardoor de training niet snel saai zal worden. Een andere manier om je training aan te pakken, is door gebruik te gaan maken van de ‘Buikspier bijbel’. Hierin vind je veel buikspieroefeningen die je gemakkelijk thuis kunt doen en die bovendien niet al te zwaar zijn. Dat maakt het gemakkelijker om het trainingsprogramma vol te houden en tot een goed resultaat te komen. Ook jij kunt dus een strakke en platte buik krijgen!