Eherkenning is de DigiD voor bedrijven

Eherkenningaanvragen - EherkenningIedereen als particulier is ongetwijfeld wel bekend met het fenomeen ‘DigiD’. In het digitale tijdperk is DigiD onmisbaar. Voor alle interacties met de overheid, met Duo, met de belasting en nog vele andere zaken kun je inloggen met DigiD. Tevens kun je formulieren digitaal ondertekenen en dit zorgt natuurlijk voor enorm veel tijdbesparing. De digitale omgeving is sinds jaren een begrip binnen de Nederlandse samenleving en het is zeer waarschijnlijk dat mensen eigenlijk niet meer zonder meer kunnen terugschakelen naar papieren post, handtekeningen met de hand gemaakt, en het gebruik van postzegels. Dat soort zaken zijn eigenlijk allemaal niet meer van deze tijd. Daarom is het goed om te weten dat er nu ook een digitale omgeving is gecreëerd voor bedrijven via de zogenaamde eherkenning. Eherkenning is vergelijkbaar met DigiD, omdat het op eenzelfde manier communicatie digitaal mogelijk maakt. Bedrijven, ondernemers, en beroepsbeoefenaren kunnen dus inloggen op eherkenning. Op deze manier kunnen bedrijven met de overheid communiceren via één digitaal platform, net zoals burgers kunnen communiceren via één digitaal platform. In plaats van dat een burger elke instantie apart moet bereiken via een brief of een email, kan alles nu centraal geregeld worden. Daar komt bij dat de inlog procedure beveiligd is, dus alle gegevens zijn digitaal te bereiken, maar wel zo dat het alleen voor de burger in kwestie toegankelijk is. Voor bedrijven is dit natuurlijk net zo belangrijk. Vaak hebben bedrijven te maken met vertrouwelijke informatie waar niet onzorgvuldig mee omgegaan kan worden. Met zulke informatie is het niet altijd handig om mailtjes te versturen of briefpost. Er kan tijdens dat traject van alles met de informatie gebeuren. Bedrijven, ondernemers en beroepsbeoefenaars hoeven zich daar met eherkenning vanaf nu geen zorgen meer over te maken. Alle informatie die via eherkenning wordt verzonden is beveiligd en alleen toegankelijk voor de mensen die over de inloggegevens beschikken. Het is als bedrijf dus belangrijk dat er zorgvuldig wordt omgegaan met de inloggegevens. Als verschillende werknemers over de inloggegevens beschikken van eherkenning dan betekent dat dat al die werknemers de informatie in kunnen zien. Om hier iets tegen te doen kan een bedrijf simpelweg meerdere eherkenning accounts aanmaken. Bijvoorbeeld één voor het management en een andere voor de werknemers.

Hoe kan eherkenning aangevraagd worden?

Via de website eherkenningaanvragen.nl kunnen bedrijven en beroepsbeoefenaars snel en voordelig hun eigen eherkenning aanvragen. Deze website regelt het verdere verloop van alle nodige handelingen en bedrijven kunnen vrij snel gebruik gaan maken van eherkenning. De meest voor de hand liggende optie voor bedrijven is eherkenning 2+. Met deze versie van eherkenning kunnen bedrijven en ondernemers, op vergelijkbare wijze als DigiD, inloggen bij de meeste overheidsinstanties. Dit is voor de meeste bedrijven en dergelijke de meest voordelige optie. Voor maar 75 euro kunnen bedrijven maar liefst 2 jaar gebruik maken van eherkenning. Net als bij DigiD moeten bedrijven bij het aanvragen van eherkenning rekening houden met een verwerkingstijd van ongeveer 5 dagen. Binnen die 5 dagen krijgt de aanvrager per post de nodige documenten thuis gestuurd waarmee de eherkenning geactiveerd kan worden. Er is in dit stadium nog briefpost nodig omdat het registratie formulier nog ondertekend moet worden. Dat kan in dit stadium nog niet met eherkenning. Het is als het ware de eerste registratie die als lader fungeert en die na registratie weggegooid kan worden, want op dat moment is eherkenning actief en kunnen alle brieven met eherkenning worden ondertekend. Eherkenningaanvragen.nl is een adviseur op het gebied van eherkenning. Op deze website kunnen bedrijven en organisaties dus advies inwinnen. Zo kan een bedrijf snel te weten komen welke soort eherkenning het bedrijf nodig heeft en welke optie het voordeligste is. Ditzelfde geldt natuurlijk voor ondernemers en beroepsbeoefenaren. Het is een ideale website voor een eerste kennismaking met eherkenning. Voor bedrijven is het vaak lastig een weg te vinden in de digitale wereld, want in tegenstelling tot DigiD dat gratis is en waarvan er maar één soort is, kunnen bedrijven uit verschillende opties kiezen wat betreft een digitale bedrijfsomgeving. Daarom is het goed dat er een website bestaat zoals eherkenningaanvragen.nl. Via deze website kunnen bedrijven en ondernemers alle relevantie informatie vergaren, zodat ze te allen tijde de juiste keuze maken wat betreft hun digitale omgeving. Een bedrijf kan kiezen voor de dure erkenning denkende dat deze veiliger is of betrouwbaarder, maar dat is niet het geval. Met de duurdere versie kan een bedrijf simpelweg toegang verkrijgen tot meerdere instanties. Heeft een bedrijf die specifieke instanties niet nodig dan is een dure digitale omgeving natuurlijk zonde van het geld. Erherkenningaanvragen.nl kan hierbij uitkomst bieden, want de medewerkers van deze site weten precies welke versie van eherkenning een bedrijf nodig heeft.

Overige services van eherkenningaanvragen.nl

Met eherkenning kunnen veel zaken online geregeld worden. Zo kunnen bedrijven bijvoorbeeld gebruik maken van het eLoket. Met het eLoket kunnen bedrijven, ondernemers en beroepsbeoefenaren gemakkelijk in contact komen met verschillende overheidsinstanties. Inloggen kan gemakkelijk met dezelfde inlogcodes. Tevens kunnen bedrijven inloggen bij Tendernet. Dit is een soort marktplein voor bedrijven. Op tendernet kunnen bedrijven en ondernemers hun goederen en diensten aanbieden en andere bedrijven en ondernemers kunnen toegang krijgen tot diezelfde goederen en diensten. Tendernet is ideaal voor een startende organisatie om naamsbekendheid op te doen en er voor te zorgen dat andere bedrijven de startende organisatie kunnen vinden. Het draait immers allemaal om gezien en gezien worden in het bedrijfsleven. Zekers als een bedrijf het doel heeft om winst te maken.